Site icon אדופט-מי ישראל

אימוץ קינג צ'ארלס

אימוץ קינג צ׳ארלס

למרות שהוא מאוד עסוק בהיותו מלך אנגליה, קינג צ'ארלס הוא אחד הגזעים היותר ידידותיים שקיימים. בין אם אתם מאמצים מתחילים או מנוסים עם בעלי חיים, גרים בבית קרקע עם גינה גדולה או בדירת שני חדרים מצומצמת, בעלי משפחה מרובת ילדים או רווקים – הקינג צ'ארלס שלכם יסתגל בקלות, בתנאי שיקבל את כל האהבה שהוא זקוק לה.

מי אתה, קינג צ'ארלס?

ידוע גם בשמו המלא קבליר קינג צ'ארלס ספנייל, הוא אמנם כלב קטן, אך ביחס לשאר בני משפחת הספניאל הוא מעט יותר גדול, כאשר משקל של זכר או נקבה בוגרים נע בין 5.5 ל8.2- ק"ג. תוחלת החיים שלו היא בין 9 ל14- שנים, והוא מוכר בזכות הפרווה הארוכה והמבריקה שלו שגולשת על אוזניו, בדרך כלל בצבעי טריקולור של שחור-חום-ולבן או צבע רובי )חום עשיר( אחיד על כולו.

קינג צ'ארלס, כשמו כן הוא, גדל בחצרות המלכות של אנגליה, ואפילו מככב בציורים שנתלו בבית המלוכה לצד אדוניו. הפופולריות שלו צנחה מעט במאה ה -18 כאשר מלכי הולנד, וליאם ומארי הפרוטסנסטים, הביאו את כלב הפאג שלהם לאנגליה ודחקו הצידה את הקינג צ'ארלס ספנייל שהיה מזוהה עם בני המלוכה הקתולים.

בשנות ה 60- של המאה ה ,20- הנסיכה מרגרט, אחותה של המלכה אליזבת, הביאה קינג צ'ארלס לבית המלוכה והחזירה אותו למרכז במת הגזעים הפופולריים.
הנשיא האמריקאי רונלד רייגן היה בעלים של אחד בעצמו, וכך נהפך הגזע לפופולרי גם בארה"ב.

אימוץ קינג צ'ארלס – מתאים לילדים?

בקצרה: אין הרבה גזעים יותר ידידותיים מקינג צ'ארלס. החל מפעוטות ועד לקשישים בימיהם האחרונים, הקינג צ'ארלס הוא החבר הכי טוב ורגיש שאפשר לבקש, והוא תמיד ישמח לזמן איכות.
קינג צ'ארלס מאוד אוהב לשחק, אבל עם זאת הוא גם מאוד סבלני ולא משתעמם בקלות. הוא יסתדר מצוין בכל מרחב שיהיה לו, בין אם חצר גדולה ובין אם דירה קומפקטית. ואל דאגה, הוא גם יידע להרגיש בדיוק מתי אתם עצובים ויבוא לנחם אתכם, או ישמח ביחד איתכם ברגעים מאושרים.

חתולים ושאר חיות המחמד… ידעו לחיות יחדיו?

כמו רוב תכונות האופי שלהם, גם כאן הקינג צ'ארלס לא מאכזב. הם לא טריטוריאליים במיוחד, והחברותיות שלהם בולטת לא רק כלפי בני אדם, אלא גם כלפי כל יצור חי אחר. לכן אם יש לכם כבר חתול, ארנב או תוכי – אימוץ קינג
צ'ארלס הוא התוספת המושלמת למשפחה.

 

שגרת טיפוח ובריאות

קינג צ'ארלס הם כלבים משירים, ולכן סירוק במסרק ייעודי מספר פעמים בשבוע הוא הכרחי לשמירה על הפרווה ומניעת קשרים. מקלחת חודשית בשמפו ומרכך מומלצת גם היא, ואף תספורת תקופתית במספרה ייעודית לבעלי חיים תעזור לשמור על הבריאות. הקינג צ'ארלס אינם כלבים מאוד פעלתניים, לכן הם בעלי נטייה להשמנה. חשוב להקפיד על טיולים המצטבריים לכ40- דקות של פעילות מדי יום, ועל מזון איכותי לכלבים ותזונה התואמת את הגיל שלו.

 

חשוב לדעת

בשל היותם אקסטרה ידידותיים ולא מאוד טריטוריאליים, הם לא נחשבים כלבי שמירה טובים במיוחד. לרוב ישמחו לשחק עם כל זר שיתקרב אליהם, והגנה על המרחב האישי שלהם הוא לא בראש מעיינם. במקור שימש קינג צ'ארלס ככלב לוויה, ולכן לא מומלץ להשאיר אותם לבד למשך זמן ממושך מחשש שיפתחו חרדת נטישה. מומלץ מאוד לילדים עם הורים שעובדים עד מאוחר, ככה שכולם נהנים מהחברה אחד של השני ולא מרגישים לבד.

לסיכום, אימוץ קינג צ'ארלס תהיה אחת ההחלטות המתגמלות שתוכלו לקבל. האופי הסתגלתני, החברותי, והסבלני יוצר כלב שמתאים כמעט לכל הרבה משפחתי, שלא דורש מאמץ מוגבר, חוץ מחום ואהבה, אותם הוא דורש והרבה. אם יש באפשרותכם להכיל כלב שזקוק לתשומת לב ולנוכחות שלכם בבית, ההחלטה ה יא קלה.

מתקשים למצוא את ההתאמה המושלמת לאימוץ שלכם? אפליקציית "אדופט מי" תשמח לעזור לכם למצוא את השידוך שאתם מחפשים!
למידע נוסף על גזע קינג צ'ארלס לחצו כאן!

Exit mobile version